dimecres, 19 de març del 2014

Audioboo. Aria d'òpera Rinaldo "Lascia ch'io Pianga"

Mitjançant Audiboo ,una aplicació per apps, he gravat i tocat amb flauta, un adaptació sobre una ària de l'òpera Rinaldo de Händel.
 
Rinaldo és una òpera en tres actes amb música de Georg Friedrich Händel i "Libreto" de l'italià Giacomo Rossi. Està inspirada en un poèma èpic, la història passa durant la Primera Creuada (1100) i explica l'amor entre un guerrer cristià, Rinaldo i Almirena, filla d'un comandant de l'exèrcit cristià que és raptada per Armida.
L'obra gira al voltant de les peripècies, trampes i encanteris que ha de superar Rinaldo per poder alliberar a Almirena. Una de les Aries més famoses de l'història de l'òpera, és "Lascia ch'io Pianga" que vol dir "deixa que plori la meva mala sort". 

El compositor d'aquesta òpera és Georg Friedrich Händel (Halle 1685-Londres 1789). Aquest músic nacionalitzat britanic va nèixer a Alemania i va ser admirat pels grans compositors del seu temps. Va conèixer i va ser amic de tots els personatges musicals de l'època, excepte de J. s. Bach amb qui mai va coincidir.
Bach va dir de Händel: "És a l'únic que voldria veure abans de morir i l'únic que m'agradaria ser si jo no fos J. s. Bach".


2 comentaris:

  1. Laura molt bon treball m'ha agradat molt trobo que es una partitura molt dificil de toca pero m'ha agradat molt

    ResponElimina
  2. Laura ho has fet molt bé ni que la partitura es molt difícil t'ha sortit clavat!! :)

    ResponElimina